Welcome to Tona participa participatory platform.
Let's build a more open, transparent and collaborative society.
Join, participate and decide.
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Let's build a more open, transparent and collaborative society.
Join, participate and decide.
Let's build a more open, transparent and collaborative society.
Join, participate and decide.
Actualment s’està redactant un Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) amb la finalitat de reduir la motorització, millorar l’habitabilitat del nucli urbà, augmentar la qualitat ambiental, i també vetllar per la potenciació de les funcions erosionades durant les últimes dècades: joc dels infants, trobada dels veïns i veïnes, passeig, contemplació, ... Aquest PMUS contempla impulsar una prova pilot durant el 2021 per a la creació d’una illa de vianants en el centre del municipi, restringint el trànsit motoritzat a només càrrega i descàrrega, serveis i accessos a guals. També es suprimirà l’oferta d’aparcament dins de l’illa de vianants. Per aquest motiu, es considera que la proposta ja va encaminada a la petició d’habilitació d’un espai prioritari per als vianants.
La restricció del trànsit d’aquesta illa no es farà a través de pilones automàtiques, ni de càmeres que comprovin matrícules. Es pretén aconseguir-ho a través de la senyalització vertical, col·locació de mobiliari urbà (bancs, jardineres i seients), i d’una modificació dels sentits de circulació per tal de desincentivar de manera efectiva el trànsit de pas. Actualment al c/ Major ja hi ha arbres en diversos trams, des de la Plaça Major i al tram final, que per les seves característiques urbanístiques es va considerar viable que hi hagués arbres. Tanmateix, tenint en compte que hi ha habitatges i que hi han de circular els serveis i també, càrrega i descàrrega, fa inviable col·locar-hi més arbres, a banda dels problemes i molèsties que aquests comportarien al posar arbres molt propers als habitatges quan aquests creixen. Així doncs per motius tècnics i urbanístics, no fa viable la col·locació de més arbrat en aquest tram.
You need to enable all cookies in order to see this content.
Change cookie settings
Share