Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Preguntes freqüents

Si vols participar en processos participatius i dir la teva, registra’t!

Tingues present que per a fer ús d’algunes funcionalitats de determinats processos (com votar o prioritzar) hauràs de verificar que estàs empadronat/da a Tona amb un pas molt senzill.

Què és Participa311 (Decidim)?

Participa311 és la plataforma digital de participació de l’Ajuntament de Tona per construir un municipi més democràtic, obert, transparent, col·laboratiu, i amb el protagonisme de qui l’habita.

És una plataforma digital basada en codi obert i lliure. Està dissenyada per a la gestió de processos i espais de participació ciutadana, amb l’objectiu de facilitar l’accés i promoure la participació ciutadana, i obrir nous espais de col·laboració i cooperació entre ciutadania, institucions i organitzacions de la societat civil; creant així una comunitat de persones interessades en col·laborar en la millora del municipi.

 Com puc participar a Participa311?

 Informa’t

  • Consulta els processos de participació actius.

  • Navega per les propostes que fa la ciutadania.

  • Coneix totes les dates de les cites presencials i els debats que es portin a terme.

  • Filtra els continguts que interessin en funció de variables com els temes o les etiquetes. 

 Participa-hi

  •  Fes propostes noves.

  • Comenta les propostes existents.

  • Dóna suport a les propostes.

  • Dóna arguments a favor o en contra, o fes reflexions generals.

  • Comparteix les propostes a les xarxes socials.

 Fes seguiment de les propostes

  •  Fes seguiment de totes les propostes: les iniciades a la plataforma i les generades a les cites presencials.

  • Coneix totes les dates de les cites presencials i els debats que s’hi han dut a terme.

  • Després de les cites presencials, consulta a la plataforma tot el recorregut dels debats i les aportacions generades.

  • Marca una proposta i segueix-ne tota l’evolució, des dels comentaris d’altres persones fins als documents finals.

 Què són?

Processos participatius

Activitats del PArticipa311 que involucren la ciutadania i que es desenvolupen en les fases de comunicació, diagnòstic, aportacions, decisions, resultats i avaluació de les propostes. Aquestes fases les pots visualitzar a cada procés participatiu.

Espais de participació

Canals i òrgans de participació permanent. A diferència dels processos, no tenen una data d’inici i final definits.

Cites presencials

Trobades i sessions de treball presencials vinculades als processos de participació.

Enquestes

Qüestionaris per obtenir informació i conèixer l’opinió de la ciutadania.

Debats

Espais digitals per informar-te i decidir sobre les propostes de cada procés.

Propostes

Contribucions de les persones usuàries que poden rebre el suport d’altres.

Comentaris

Contribucions de les persones usuàries al fil d’una proposta o debat i que podran rebre una votació negativa o positiva.

No em funciona la verificació de residència.

Comprova les possibilitats següents:

  •  Has posat el DNI o document amb tots els caràcters junts, incloent-hi la lletra al final?

  • Estàs segur/a que estàs empadronat/da a Tona?

  • Potser hi ha algun problema amb les teves dades en el registre d’empadronament. Consulta a l’oficina de l’OAC de l’Ajuntament de Tona i confirma que la teva informació del padró és correcta.

  • Si tots els passos anteriors no solucionen el problema, pots enviar-nos un correu electrònic a tona.participacio@tona.cat o venir a les oficines de l’Ajuntament de Tona.

No estic empadronat/da a Tona. Per què no puc donar suport a les propostes?

Donar suport o votar les propostes a la plataforma només ho podran fer les persones empadronades a Tona, ja que es tracta de prendre decisions que afectaran al municipi i a les persones que hi viuen i, per tant, són ells i elles qui han de prendre la decisió final.

És cert que hi ha persones que no estan empadronades a Tona i que, malgrat tot, poden estar afectades per aquestes decisions, però el Padró és el cens més ampli de que disposem, que ens permet arribar al màxim nombre possible de persones i que, al mateix temps, garanteix que el procés de participació sigui segur. D’altra banda, no tots els processos que s’impulsin des de la plataforma tenen com a condició estar empadronat/da al municipi.

No estic empadronat/da a Tona. Puc participar?

Sí que és possible participar encara que no estiguis empadronat/da. Pots participar en alguns processos habilitats, en els debats presencials, i també és possible fer una proposta o comentar les propostes existents sense necessitat d’estar empadronat/da. Només els suports i la votació de les propostes es limiten a les persones empadronades, de la mateixa manera que només les persones empadronades a Tona poden votar en les eleccions municipals.

Per què serveix verificar el meu compte?

Per utilitzar la plataforma necessites un compte d’usuari/ària. Segons el grau de verificació podràs fer més o menys coses:

  •  Si et registres a la plataforma amb l’adreça electrònica i no dones cap dada més (no fem el procés de verificació de residència) podràs comentar i argumentar propostes.

  • Si després de registrar-te has fet la verificació bàsica, és a dir, has verificat la residència a través de la plataforma (+ info a “Com creo i verifico el meu compte”) podràs donar suport i votar les propostes.

  • Sempre pots participar de manera presencial a qualsevol de les cites o trobades presencials públiques que hi ha en cada procés de participació. Les contribucions que es realitzin de manera presencial seran recollides, publicades i accessibles a la plataforma.

Necessito telèfon mòbil o accés a internet per poder participar?

No. Totes les accions relacionades amb les propostes, tant crear-les com donar-los suport, votar-les o informar-te’n, les pots fer presencialment a qualsevol dels debats que s’estan duent a terme o bé a través de l’oficina de l’OAC de l’Ajuntament de Tona. També pots crear-te un compte d’usuari completament verificat, en cas que vulguis utilitzar la plataforma.

Com creo i verifico el meu compte?

El primer que cal és crear un compte. Crea i omple les dades que se’t demanen. És un requisit marcar la casella d’acceptació de les condicions d’ús. Creant un nou compte t’arribarà un correu electrònic a l’adreça que hagis especificat, i hauràs de fer clic a l’enllaç que conté “Confirmar el meu compte” per acabar de crear el compte.

Un cop creat el compte bàsic, i després d’entrar amb el teu correu i contrasenya, el sistema donarà l’opció de fer-ne una verificació bàsica. Per fer-ho, fes clic a l’enllaç “El meu compte” de la part superior dreta, i després al botó “Verificar el meu compte”.

En aquells processos en que sigui necessari, també es demanarà que introdueixis les teves dades de residència, per verificar que estàs empadronat/da a Tona. (és important introduir el número de document amb la lletra i la data de naixement, i marcar la casella d’acceptació d’accés al Padró). Si les dades són correctes, el teu compte et permetrà donar suport i votar les propostes.

M’he oblidat de la contrasenya o no em funciona. Què puc fer?

Pots sol·licitar una nova contrasenya perquè se t’enviï al teu correu electrònic. Si la solució anterior no funciona, pots enviar un correu electrònic a l’adreça tona.participacio@tona.cat, on et resoldran el problema associat al teu compte. En processos que tinguin cites presencials, també pots dirigir-te i participar-hi sense haver-te de registrar a la plataforma.

No aconsegueixo crear el meu compte correctament.

Revisa la secció “No em funciona la verificació de residència” per si el problema estigués en aquest pas, que sol ser el problema més freqüent. Si no s’ha solucionat, revisa la secció “Com creo i verifico el meu compte” per assegurar-te que estàs seguint els passos adequadament. Si encara es manté el problema, pots enviar un correu electrònic a l’adreça tona.participacio@tona.cat i rebràs assistència.

Com puc canviar la meva adreça electrònica, el meu nom d’usuari/ària, la contrasenya, donar-me de baixa o activar o desactivar les notificacions que m’arriben al correu electrònic?

Fes clic a l’enllaç “Entra”, introdueix la teva adreça electrònica i la contrasenya, i prem el botó “Entra”. Un cop fet això, fes clic a l’enllaç “El meu compte”, on trobaràs totes les opcions que et permetran canviar la teva adreça electrònica, nom d’usuari, contrasenya, donar-te de baixa o activar o desactivar les notificacions. Un cop fet el canvi adequat, assegura’t de fer clic al botó “Desa els canvis”. 

 

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir